KI NEVET A VÉGÉN?
OH, PARDON! (KI NEVET A VÉGÉN?)
Játék a kikapcsoláshoz, melynek mottója: nem mérgelődni, csak csodálkozni!
2-4 személy számára:
Minden játékos kap 4 egyező színű figurát. Az a játékos kezd, aki a legnagyobb számot dobja. A játékosoknak az a feladatuk, hogy a saját színű figurákat a fehér mezőkön a nyíl irányában a játékmezőn keresztül vigyék, hogy a színüknek megfelelő 1, 2, 3, 4 mezőt elérjék. Sorban, egymás után dobnak és annyi mezőt mehetnek előre, amennyit dobtak. Ha egy bábu olyan mezőre kerül, ahol már egy másik van, akkor az utóbbit vissza kell tenni az alapnégyzetszögbe! Az úton álló figurákat át kell ugrani, de a foglalt mezőket is bele kell számítani. Ha valaki 6-ost dob, akkor be kell állítania egy új bábut -természetesen a saját színéből- az első mezőre! Ilyenkor azonnal még egyet do, de csak az újonnan beállított bábuval léphet előre, még akkor is, ha ezáltal a saját figurái közül egy kiütésre kerül! Ha egy játékos 6-ost dob, de már nincs kintlévő bűbuja, akkor mehet a játékmezőn lévők egyikével, majd mégegyszer dobhat. Amennyiben egy bábu végigment a játékmezőn, és az 1, 2, 3, 4-es "CÉL" mezőbe került, csak akkor foglalhatja el, ha annyit dob, amennyi a szabad "CÉL" mezőben lévő helyrejutáshoz szükséges. Magasabb érték dobása esetén egy másik bábuval kell haladnia (amennyiben már nincs másik bábu játékban, akkor addig kell várnia, amíg a szükséges értéket ki nem dobja)!
Aki legelőször az 1, 2, 3, 4 "CÉL" mezőt elfoglalja bábuival, az a győztes és megkapja a díjat, melyet a játék elején kitűztek!
ÚTONÁLLÓ
Ezt a játékot ketten játszhatják. Mindketten kapnak egy ötödik bábut, mely színében különbözik a másik négytől. Ez az útonálló nem akar a saját házába menni, hanem vándorol az ellenkező irányba. Dobás után a játékos eldöntheti, hogy a játékfiguráival lép-e, vagy az útonállóval. Csak az útonállóval szabad az ellenfél figuráit kiütni! Azonban az útonállót is üldözőbe lehet venni! Ha egy figura olyan mezőre tér, ahol az útonálló van, akkor kiütheti! Ettől kezdve viszont azé lesz, aki kiütötte, így a két útonállóval játszhat mindaddig, amíg az ellenfél el nem fogja.
Az a győztes, aki az útonállók ellenére először viszi célba a négy figuráját!
A ZÁR: ha az egyik játékos két egyszínű figuráját egy pontra tudja állítani, az a zár, s ezeket az ellenfélnek nem szabad átugrania! Három dobás után azonban ezeket a zárakat fel kell oldani, tehát az egyik figurával tovább kell menni!
Jó játékot, jó szórakozást kívánunk!